به نيازمندی های 118 خوش آمدید

خدمات کارشناسی خودرو کارکرده | کارینا

با توجه به اینکه برخی از قطعات خودرو مصرفی بوده و مدت عمر محدودی دارند و بر روی قیمت خودرو تاثیر قابل توجهی دارند لذا در صورت عدم توجه کافی در بازه زمانی مشخص به یکی از عوامل آسیب به خودرو تبدیل می گردند که استفاده از خدمات کارشناسی خودرو کارکرده را در هنگام خرید و فروش خودرو توجیه پذیر می نماید.

هدف از ارائه خدمات کارشناسی خودرو این است که به شما را در انتخاب خودرویی سالم، با مشخصات فنی مناسب و ارزشمند یاری برساند.

از سخت‌ترین بخش‌های کارشناسی خودرو می توان به کارشناسی فنی خودرو اشاره کرد زیرا کارشناسی این قسمت از خودرو نیاز به دانش مکانیکی خودرو و آشنایی کامل از قطعات بکار رفته در موتور دارد.

انواع کارشناسی خودرو عبارتند از :

کارشناسی رنگ خودرو :

یکی از مهم‌ترین عواملی که در تعیین قیمت خودرو کارکرده و در بعضی موارد خودروی صفر مورد توجه قرار می‌گیرد کارشناسی رنگ بدنه  است.
رنگ شدگی بدنه خودرو در قیمت آن تاثیر معکوس دارد و اگر یک خودرو فاقد رنگ شدگی باشد با قیمت بالاتری به فروش می‌رسد. به عنوان مثال خودروهایی که در قسمت در‌ها یا گلگیر رنگ شده باشند سریع تر و به قیمت مناسب تر به فروش می رسند.

اما اگر در قسمت کاپوت جلو و عقب رنگ شدگی وجود داشته باشد، این احتمال وجود دارد که شاسی یا جلوبندی خودرو طی یک تصادف آسیب جدی دیده باشد. اگر سقف خودرو رنگ شده باشد ممکن است خودرو واژگون شده (چپ کرده) باشد که در این‌ صورت امکان دارد هندلینگ خودرو در پیچ ها را تحت تاثیر قرار دهد. اغلب خودروهای دست دوم بازار دارای عیب های ظاهری در رنگ بدنه خودرو هستند اما تشخیص آنکه این ایرادات ناشی از وارد شدن ضربه شدید به خودرو بوده است یا منجر به تعویض قطعه شده است می تواند تاثیر قابل توجهی بر قیمت خودرو بگذارد.

در کارشناسی رنگ چه مواردی بررسی می شود؟

از این روی کارشناسی رنگ توسط کارشناسان معتبر قبل از خرید خودرو می تواند از بروز زیان به خریدار جلوگیری کند.

در هنگام کارشناسی رنگ مواردی از جمله آسیب بدنه خودرو در تصادفات و شدت آن، قطعات تعویضی بدنه، آسیب‌های وارد شده به شاسی و ستون‌ها و اصالت خودرو مورد بررسی قرار می‌گیرد که هر یک بر  قیمت خودرو تأثیر گذار است. رنگ شدگی خودرو دلیل بر معیوب بودن خودرو یا ایراد داشتن آن نیست، به همین دلیل بهتر است که توسط یک کارشناس رنگ خودرو مورد بررسی قرار گرفته و میزان آسیب وارد شده به خودرو مشخص شود. گاهی فروشنده با توجه به علایق شخصی تصمیم به رنگ آمیزی مجدد خودرو یا تعویض بخشی از خودرو می‌گیرد که به عملکرد کلی خودرو آسیب نمی‌زند و این کار فقط برای زیبایی بیشتر خودرو است.

روش‌های متداول در کارشناسی رنگ خودرو

۱. استفاده از دستگاه ضخامت سنج دیجیتالی تشخیص رنگ

رنگ آمیزی خودرو در کارخانه در اتاق رنگ با شرایط استاندارد و امکانات خاصی انجام می شود که این شرایط در صافکاری و نقاشی‌ها فراهم نیست.

کارشناسی رنگ خودرو

از این روی یکنواختی و ضخامت رنگی که به صورت فابریک بر روی خودروها پاشیده می‌شود با ضخامت رنگی که برای ترمیم خودرو انجام می شود متفاوت است. از این روی دستگاه دیجیتالی تشخیص رنگ به عنوان دقیق ترین و کم خطا ترین ابزار موجود برای کارشناسی رنگ  مورد استفاده قرار می گیرد.

۲. استفاده از آهن ربا

کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو با استفاده از آهنربا به این صورت است که به نقاط حساس بدنه با آهنربا ضربات کوچکی زده می شود و بر اساس میزان چسبندگی آهنربا بین بخش‌های سالم و آسیب دیده کارشناس تشخیص رنگ می‌تواند رنگ شدگی قسمت‌های مختلف خودرو را تشخیص دهد.

۳. بررسی چشمی

بررسی چشمی رنگ خودرو همواره اولین اقدامی است که کارشناسان حرفه ای خودرو انجام می دهند.
در یک اقدام ساده اما موثر، افراد خبره با نگاهی دقیق به خودرو به نقاطی از خودرو که رنگ آمیزی  شده یا آسیب دیده است پی می برند.
در مرحله بعد با استفاده از دستگاه تشخیص رنگ می توان از صحت آن مطمئن شد.

۴. استفاده از دوربین عکاسی یا تلفن همراه

در این روش افراد با تجربه و متخصص می توانند با عکاسی از زاویه مناسب و رعایت فاصله دقیق از خودرو، رنگ خوردگی را تشخیص دهند.

۵. دست کشیدن روی سطوح رنگ

این کار نیاز به تجربه کارشناسی دارد و برای افراد غیر کارشناس به راحتی امکانپذیر نیست.
لمس صافی و زبری و برجستگی های رنگ خودرو نشان دهنده ترمیم یا رنگ شدن دوباره خودرو است.

کارشناسی بدنه خودرو :

کارشناسی بدنه یکی از اساسی ترین و مهم ترین بخش های کارشناسی خودرو به شمار می رود.

چرا که هرگونه خوردگی یا تغییر شکل، رنگ شدگی، تعویض و یا زنگ زدگی قطعات، در تعیین قیمت خودرو تاثیر چشم گیری دارد.

خودرویی که در یک تصادف بدنه آن دچار آسیب شده است، دیگر از ایمنی و استحکام اولیه برخوردار نیست.

کارشناسی بدنه خودرو شامل سه بخش می باشد :

بررسی شاسی و ستون ها

شاسی مهمترین و اصلی‌ترین بخش بدنه یک خودرو است که شما معمولاً آن را نمی‌بینید. هرگونه آسیب دیدگی در این بخش باید شما را از خرید خودرو منصرف نماید.
به مشتریان پیشنهاد می شود به دلیل اهمیت فنی شاسی و ستون های خودرو در قیمت گذاری و سلامت آن، حتما از کارشناسان با تجربه و کاربلد برای کارشناسی خودرو استفاده نمائید.
ستون‌های خودرو از دیگر بخش‌های اصلی می‌باشد که محل اتصال سقف خودرو، به بدنه خودرو بشمار می‌رود ؛ اهمیت کارشناسی ستون‌ها به دلیل موقعیت حساس آنها در حفظ ایمنی و عملکرد هندلینگ خودرو است.
از این نظر یک کارشناس ماهر می تواند هم راستایی محل قرارگیری ستون ها و سر سرنشینان را کنترل نماید.

بررسی رنگ شدگی بدنه خودرو

یکی از مهمترین بخش‌هایی که صلاحیت یک کارشناس خبره را نشان می‌دهد کارشناسی بدنه خودرو است.
شاید شما هم تا به حال به این مورد برخورد کرده باشید که برخی از صافکارها و نقاش‌های ماهر، خودرو را به گونه‌ای بازسازی می‌نمایند که غیر از خود مالک خودرو، هیچ فردی دیگری قادر به تشخیص تغییرات صورت گرفته نیست. این موضوع موجب شده تا کارشناسان خودرو، پا به پای صافکاران و نقاشان خودرو، در این عرصه پیشرفت کنند و علاوه بر بهره‌گیری از تجربه، به تجهیزات و علم روز نیز در این حوزه مجهز شوند.
البته باید گفت که این تمام کار نیست؛ کارشناسی بدنه خودرو از پیچیدگی‌های خاصی برخوردار است.
نقاط دور از دسترس، نقاطی که توسط کاورها و لایه‌های پلاستیکی توسط شرکت سازنده پوشانده شده است، قطعاتی که در زیر خودرو قرار دارند، نقاطی که دائماً تحت تأثیر شرایط جوی قرار گرفته‌اند و مواردی از این قبیل همه و همه باید در بخش کارشناسی بدنه خودرو مورد بررسی قرار گیرند.

بررسی تعویض قطعات خودرو

اگر میزان خسارت و ضربه وارده به یک بخش از خودرو شدید باشد، باید آن قسمت را عوض کرد؛ این این امر باعث افت شدید قیمت خودرو می شود.
تعویض قطعات بدنه خودرو در کشورهای اروپایی بر خلاف ایران یک امر متداول است، چرا که قطعه تعویض شده از سلامت و استحکام بیشتری نسبت به قطعه تعمیر شده برخوردار خواهد بود.
تشخیص قطعه تعویضی نیز در برخی موارد پیچیده و سخت است، زیرا که گاهی این قطعه از روی یک خودروی دیگر باز شده و از لحاظ کیفیت و نوع رنگ و حتی ضخامت پوشش رنگ (روش تست رنگ دیجیتالی)، کاملاً مشابه قطعه قبلی است. در اینجا تجربه و مهارت کارشناس خودرو است که شما را از خرید یک خودروی به ظاهر بدون رنگ اما دارای تصادف شدید منصرف می‌کند.

کارشناسی فنی خودرو

کارشناس خودرو در این بخش باید علاوه بر کنترل خودرو نسبت به هر گونه صدا یا لرزش غیرطبیعی خودرو دقت ویژه داشته باشد تا بتواند مشکلات فنی را برای خریدار بازگو کند.
در خودروهای پیشرفته با استفاده از دستگاه دیاگ می‌توان تا حدودی به ایرادات فنی یک خودرو پی برد، اما این دیدگاه صحیحی نیست که با تست دیاگ می توان به تمام ایرادات فنی خودرو دست یافت.
در حالیکه برخی از مشکلات جدی فنی خودرو تنها در تست رانندگی مشخص می ‌شود.

کارشناسی فنی خودرو از چهار قسمت اصلی تشکیل شده‌است که عبارتند از:

  • کارشناسی موتور

  • کارشناسی گیربکس

  • کارشناسی جلوبندی

  • تست دیاگ

خودرویی که دارای مشکل فنی جدی باشد، خودرویی غیر ایمن و کم ارزشی است به همین دلیل سلامت فنی خودرو بسیار مهم‌تر از سلامت رنگ و ظاهر آن است.
کارشناسان کارینا با بهره‌گیری از دستگاه‌های دقیق خود، تمام سیستم‌های داخلی یک خودرو را مورد بررسی قرار می‌دهند.

کارشناسی خودرو - پیام سرا

برای کارشناسی فنی خودرو ، ابتدا قسمت هایی بررسی می‌شود که سلامت کلی خودرو را نشان می دهد، مانند دودی که از اگزوز ماشین خارج می شود و یا وضعیت ظاهری موتور که اثر مستقیم بر روی سیستم‌های داخلی دارد.
توجه داشته باشید که یک موتور آرام، بیصدا و بدون لرزش هم نیاز به کارشناسی فنی خودرو دقیق دارد.

روغن سوزی، تغییر شکل رینگ، پیستون و مواردی از این قبیل که نیاز به تعمیر اساسی موتور و هزینه‌های گزاف آنچنانی دارد را می‌توان با استفاده از ترفندهایی برای زمانی محدود برطرف نمود.

اگر وضعیت ظاهری موتور خودرو مورد کارشناسی نامناسب باشد و رسوبات و آلودگی‌ها دریچه‌های آن را مسدود کرده باشد، نشان می‌دهد که سرویس‌های لازم بر روی موتور خودرو انجام نشده است و به احتمال زیاد خودرو از نظر فنی مشکل دارد. همچنین  اگر هم دود خارج شده از اگزوز، غلیظ و سیاه باشد، نشان می‌دهد که خودرو دچار روغن سوزی شده است و از نظر فنی سالم نیست.

پس از بررسی دو مورد بالا، نوبت به باتری خودرو است؛ تمام بست‌های باتری باید بررسی شود و همه آن‌ها باید سالم باشند همچنین یک باتری سالم، نباید رسوب داشته باشد.
انتقال قدرت تولید شده توسط موتور از طریق سیستم کلاچ و گیربکس به چرخ‌ها صورت می‌گیرد؛ عدم کارکرد صحیح این بخش، در بالا رفتن مصرف سوخت و هزینه‌های جاری خودرو سهم بسزایی دارد.
در این بخش باید گیربکس را در تمامی حالات مورد بررسی قرار داده و از صحت کارکرد آن اطمینان حاصل نمود.

پس از آن باید بالانس بودن و سالم بودن سیستم هدایت خودرو بررسی شود، در این قسمت کارشناسان خودرو باید تست رانندگی بگیرند تا بتوانند سیستم جلوبندی و کنترل خودرو را بررسی کنند و همچنین اگر اتومبیل صدای نامناسبی داشته باشد سریعا آن را بررسی کنند.

پس از تمام این موارد نوبت به دیاگ خودرو می‌رسد که نشان دهنده عملکرد خودرو است.

کارشناسی کامل خودرو:

خدمات كارشناسی خودرو كارينا تحت نظر شركت بازرسی كيفيت و استاندارد ايران انجام شده و گارانتی خدمات کارشناسی خودرو ارائه شده نیز توسط شرکت بیمه معتبر انجام می گردد که همین موضوع خدمات کارشناسی خودرو شرکت کارینا را از رقبا متمایز می نماید.

ویژگی‌های کارشناسی خودرو کارینا

۱. کارشناسان متخصص

کارشناسان خودروی کارینا تحت نظارت شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران آموزش داده شده اند.

۲. تجهیزات مناسب

کارشناسی رنگ بدنه خودرو با استفاده دستگاه ضخامت سنج دیجیتالی انجام میگیرد.

۳. ارائه گزارش مکتوب و رسمی

گزارش و تاییدیه فنی کارشناسی خودرو کارینا تحت نظارت شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران انجام می شود.
گزارش کارشناسی از طریق سامانه کارشناسی خودرو اینترنتی و با وارد نمودن نام کاربری و رمز عبوری که به موبایل شما ارسال خواهد گردید؛ در دسترس می باشد.

۴. امکان ارائه خدمات در محل

کارشناسان رنگ و بدنه کارینا در در کمترین زمان ممکن در محل خودرو حاضر خواهند شد و پس از انجام کارشناسی خودرو ، نتایج آنرا به اطلاع شما خواهند رساند.

5. امکان بررسی خودروهای لوکس در نمایندی های مجاز

در حال حاضر این امکان برای خودروهای لوکس فراهم است تا با ارسال خودرو به نماینگی های مجاز و رسمی برند خودرو، کارشناسی خودرو در حضور کارشناس کارینا در نمایندگی انجام شود.

6. ضمانت تشخیص صحیح کارشناسی

خدمات کارشناسی بدنه خودرو کارینا جهت مدت معین توسط بیمه معتبر گارانتی و بیمه میگردد و مشتریان به پشتوانه بیمه و گزارش کارشناسی خودرو با خیال راحت خرید خودرو را انجام می‌دهد.
برای مشاهده و مقایسه ویژگی های خودروها به مرجع اطلاعات خودرو کارینا مراجعه نمائید.
به منظور کارشناسی خودرو کارکرده هنگام خرید به سامانه درخواست کارشناسی خودرو کارینا مراجعه نمائید و یا با شماره 43904444-021 تماس حاصل نمایید.

کارشناسی خودرو کارینا تضمینی رسمی برای خرید و فروش خودرو شماست.