به نيازمندی های 118 خوش آمدید

متل قو مازندران

این شهر توریسم بودن خود را مدیون مرحوم جمشید جوانشیر است، ایشان در سنین جوانی تصمیم به آباد کردن جنگلی مخروبه می‌گیرند، با هدف اینکه آنجا را به باغ مرکبات تبدیل کند. اما به دلیل مناسب نبودن خاک آنجا برای کشاورزی ایشان به یکباره تصمیم گرفتند تا محلی را ایجاد کنند که علاوه بر اقامت، مسافران بتوانند خودروی خود را در کنار اتاقشان پارک کنند.

متل قو کجاست؟

دلیل نام گذاری متل قو:
دلیل نامگذاری متل قو به این خاطر است که مرحوم جوانشیر وقتی تصمیم به ساخت این متل را داشتند، دسته ای قو نظر ایشان را به خود جلب نمود، واژه متل نیز در لغت به معنی اقامتگاهی برای رانندگان بین راهی است که در گذشته بیشتر رایج بود.
کلایه در زبان گیلکی به معنی محله است و ساقی نام دختر مرحوم جوانشیر، به این ترتیب شهر تازه تاسیس توسط جوانشیر ساقی کلایه نام گرفت.
چندی بعد شهرداری ساقی کلایه افتتاح و همسر جوانشیر به عنوان اولین شهردار زن انتخاب شد.
بعد از انقلاب اسلامی متل قو به متروکه ای تبدیل شد و نام آن به سلمان‌شهر تبدیل گشت، اما طی چند سال اخیر با روی کار آمدن پروژه قو الماس خاورمیانه رونق به شهر برگشت.

متل قو کجاست؟
موقعیت جغرافیایی متل قو:
سلمان شهر یا متل قو واقع در استان مازندران، با مساحتی بالغ بر ۷۵۰ هکتار، در فاصله‌ی ۱۹۴ کیلومتری غرب ساری و ۲۱۶ کیلومتری شمال شرقی تهران قرار دارد. از نظر آخرین تقسیمات کشوری در شهرستان عباس‌آباد تنکابن و بخش سلمان‌شهر است. سلمان‌شهر از شمال به دریای خزر، از جنوب به رشته کوه البرز، از شرق به شهر کلارآباد و از غرب به شهر عباس‌آباد منتهی است.

متل قو کجاست؟

غار آبی دانیال:
متل قو در مجاورت آب های زیبا و نا محدود خزر قرار گرفته، ماسه های نرم ساحلی در کنار پوشش گیاهی، همچنین ارتفاعات ییلاقی جذابیت آن را دوچندان کرده است، یکی دیگر از جاذبه های متل قو وجود غاری زیبا و استثنایی بنام غار دانيال است.
غار دانیال که از نظر وسعت دومین غار آبی ایران محسوب می‌شود کمی دورتر از هیاهوی شهر، در نزدیکی متل قو واقع شده است. کمی پس از ورود، حوضچه‌ای یک متری نمایان می‌شود و زیبایی های دیگر غار نیز قطعا شما را شگفت زده خواهد کرد.

متل قو کجاست؟

پروژه قو الماس خاورمیانه:
آنچه که چهره ای متفاوت به این شهر ساحلی بخشیده است، دو برج دوقلوی 25 طبقه هستند که با ظاهری جذاب و با استفاده از جدیدترین متدهای مهندسی ساخته شده اند. این دو برج با نام پروژه الماس قوی خاورمیانه شناخته می شوند وامکاناتی همچون مجتمع مسکونی قو، مجتمع تجاری قوی الماس خاورمیانه، مجتمع ورزشی الماس، هتل 5 ستاره و ... را در خود جای داده است.

متل قو کجاست؟

پلاژ ساحلی متل قو:
وجود یک پلاژ ساحلی در متل قو باعث شده تا گردشگران بتوانند در مکانی مناسب از ساحل دریا و امکانات آبی در این شهر استفاده کنند. در این پلاژ می توانید به شنا در آب های دریای خزر بپردازید و یا بازی های ساحلی مثل فوتبال ساحلی و والیبال ساحلی و ساختن مجسمه های شنی را تجربه کنید.
امکانات این پلاژ که می‌تواند لحظات خوشی را برایتان رقم بزند، به شرح زیر است:
جت اسکی:
این وسیله تجربه گذر از روی آب با سرعت و هیجان را برایتان به همراه خواهد داشت که در ساحل متل قو در دسترس شما قرار دارد.
قایق سواری:
سوار شدن بر امواج خزر و دور شدن از ساحل، چشم اندازی تازه را پیش رویتان قرار می دهد و تصویری ماندگار را در ذهن تان می سازد.
پاراسل:
پاراسل نوعی از چتر بازی است که سوار بر آن می شوید و به وسیله طنابی که به قایق موتوری متصل است بر فراز آب به پرواز در می آیید.

متل قو کجاست؟

تعطیلات در متل قو:
شهرهای مختلف استان مازندران هر کدام از جنبه های متفاوتی مورد توجه گردشگران قرار گرفته اند. متل قو یکی از این معدود شهرهای شمالی کشور است که در آن کوه و دریا به یکدیگر بسیار نزدیک‌اند که همین موضوع بر زیبایی این شهر افزوده است.
جمعیت این شهر در روزهای عادی به 14 هزار نفر هم نمی‌رسد اما در ایام تعطیلات حدود 200 هزار نفر به این شهر مراجعه می‌کنند.

متل قو کجاست؟

آب و هوای متل قو:
آب و هوای دلچسب و معتدل از اواسط اردیبهشت ماه تا پایان تابستان باعث جذب گردشگران زیادی به این شهر می‌شود،
در فصول سرما نیز، متل قو جلوه های خاص خودش را دارد اما به دلیل کاهش شدید دما تعداد مسافران بسیار کم می‌شود.

متل قو کجاست؟
مسیر رفتن به متل قو:
این شهر از یک طرف مشرف به جنگل‌های سبز است و از طرف دیگر رو به دریا است اگر بخواهید از سمت ساری به این شهر بروید باید از سمت غرب ساری، ۱۹۴ کیلومتر راه طی کنید تا به آن برسید.

منبع:سایت راهنما سفر