به نيازمندی های 118 خوش آمدید

آموزش زبان چینی

آموزش سریع و آسان زبان چینی
از آنجایی که در اطراف ما تبلیغات فست فودی زیادی برای یادگیری زبان وجود دارد، ممکن است در انتخاب راه و روش درست برای شروع آموزش دچار اشتباه شویم. می‌توانم با اطمینان بگویم که یادگیری آموزش زبان چینی به عنوان زبان دوم یک کار سه یا پنج روزه نیست. البته اگر فقط "你好(nǐ hǎo)"، "谢谢(xiè xie)" و "我很好(wǒ hěn hǎo)" را بدانید، تسلط محسوب نمی‌شود. با این وجود، شما نباید از یادگیری چینی ماندارین هراس داشته باشید. راه‌هایی وجود دارد که از طریق یک روش منطقی، یادگیری خود را کارآمد و سریع کنید. هر چند در کنار تمامی روش‌هایی که در ادامه ذکر می‌شود حضور دریک آموزشگاه زبان معتبر را نیز توصیه می‌نماییم.

آموزش زبان چینی

1. در مورد زبان چینی تحقیقات انجام دهید.
یک ضرب المثل چینی وجود دارد، "磨刀不误砍柴工" که به معنای "هر چه بیشتر آماده سازی انجام شده باشد، کار سریع‌تر انجام می‌شود." برای شروع، باید تحقیقات اساسی در مورد زبان مقصد خود، چینی ماندارین انجام دهید. هزاران مقاله و ویدیو وجود دارد که به معرفی زبان چینی می‌پردازد. شما باید این‌ها را بخوانید تا تاریخچه عمومی زبان و نحوه کار آن را بدانید. چند سوالی که ممکن است مطرح شود عبارتند از:

چرا حروف چینی سنتی و ساده شده وجود دارد؟
چرا الفبای چینی از حروف ساخته شده ؟ تاریخچه پشت این ماجرا چیست؟
تفاوت بین ماندارین و کانتونی چیست؟
آیا 汉语(hànyǔ)، 中文 (zhōngwén) و 普通话 (pǔtōnghuà) یکسان هستند؟
هدف یادگیری شما چیست؟
چقدر دوست دارید برای یادگیری این زبان وقت بگذارید؟

در طول تحقیقات خود، ممکن است پاسخ این سوالات را بیابید و راه درست و مناسبی را برای یادگیری زبان انتخاب کنید.

2. با کیفیت شروع کنید.
اغلب از من می‌پرسند که آیا فراگیران می‌توانند از قسمت ابتدایی خسته کننده صرف نظر کنند و بخش مکالمه "مفید" و "عملی" را یاد بگیرند. خوب، اگر عجله دارید و فقط می‌خواهید چندین جمله اولیه را برای گرم کردن جلسه با مردم چین دریافت کنید، بله، می‌توانید مستقیماً برخی از عبارات احوالپرسی را تقلید کنید. اگر شما یک زبان آموز جدی هستید که می‌خواهید مکالمه طولانی‌تر و معنی داری با مردم چین داشته باشید، در برخی از آزمون‌های زبان شرکت کنید یا در چین زندگی کنید، پایه محکم زبان چینی یادگیری شما را آسان‌تر می‌کند و موانع کمتری برای شما ایجاد می‌کند. به عبارت دیگر می‌توانید زبان چینی را سریعتر و بهتر یاد بگیرید. در مجموع، یک شروع خوب نیمی از نبرد است.

بنابراین، اساس چینی چیست؟ اولین پایه باید سیستم پینیین باشد. مطمئناً لازم است و هرگز دیر نیست که از صحت تلفظ خود مطمئن شوید، اما چگونه؟ پاسخ این است که از اصول اولیه شروع کنید، مانند لحن، متن پایانی، ابتدایی، قوانین املایی و غیره.

علاوه بر تلفظ، پایه دیگر یادگیری حروف چینی است. ممکن است تعجب کنید که چرا آموزش حروف چینی ضروری است. آیا ارزش یادگیری دارند؟ بله، حتی اگر هیچ حروف چینی را نمی‌دانید، می‌توانید برخی از جملات اساسی را یاد بگیرید. اما با این روش، باید مطمئن شوید که حافظه بسیار خوبی دارید و در یک محیط گفتاری روزمره چینی غوطه ور شده اید، تا مطالبی را که از طریق گوش دادن و تکرار یاد گرفته‌اید فراموش نکنید. بدون دانستن حروف چینی، راهی ندارید که یک زبان آموز پیشرفته یا حتی متوسط ​​باشید. اگر کاراکترهای ساده را از ابتدا یاد بگیرید، ممکن است یادگیری آن چندان دشوار نباشد، به خصوص زمانی که مرحله اول را پشت سر بگذارید.

3. ترتیب جمله را یاد بگیرید.
هر زمان که از نکات صحبت می‌کنیم، دستور زبان بلافاصله به ذهن ما خطور می‌کند. به نظر می‌رسد نکات گرامری زیادی برای یادگیری در کل فرآیند یادگیری زبان وجود دارد. با این حال، همانطور که همیشه ادعا می‌کنم، گرامر چینی واقعاً آنقدرها هم که فکر می‌کنید دشوار نیست.

موضوع + حرف اضافه زمان + زمان + حرف اضافه مکان + مکان (از بزرگترین به کوچکترین) + چگونه (می تواند قید یا عبارتی حاوی حرف اضافه باشد.) + فعل + مدت زمان + مفعول غیر مستقیم + مفعول

با این ساختار می‌توانید بسیاری از مسائل گرامر چینی را حل کنید. فرآیندی که برای خلاصه کردن آن نکات گرامری یاد می‌گیرید، کلید پیوند آنها با یکدیگر و ایجاد یک شبکه دانش کامل است. کاری که باید انجام دهید این است که نقطه جدید را در موقعیت مناسب شبکه گرامری قرار دهید.

4. شبکه‌ای از کلمات بسازید.
همانطور که می‌بینید، تصویر بالا نیز شبکه‌ای برای یادگیری لغات به ما نشان می‌دهد. می‌توانید با موضوعی که به آن علاقه‌مند هستید مانند خرید یا ورزش کردن شروع کنید. موضوع اصلی را در وسط یک برگه بزرگ یادداشت کنید. شاخه‌هایی از موضوع اصلی اضافه کنید و از عبارات یا کلمات مرتبط به عنوان زیرشاخه استفاده نمایید. این روش هنگام یادگیری حروف چینی نیز کار می‌کند. این یک راه سرگرم کننده و آسان برای شروع ساختن واژگان خود از حروف چینی از طریق یک رویکرد مداوم و واضح است.

5. منابع آموزش زبان چینی را پیدا کنید.
به عنوان یک خودآموز، توانایی جمع آوری منابع آموزشی با کیفیت بالا ضروری است. توسعه فناوری‌های اینترنتی به طور مداوم در حال تغییر روند یادگیری یک زبان خارجی بوده است و برای این کار باید از حداکثر ابزارهای آنلاین موجود استفاده کنیم. یک وب سایت منبع کامل می‌تواند کمک زیادی کند، مانند DigMandarin. شما می‌توانید تمام مهارت‌ها، منابع و حتی دوره‌های آموزشی چینی را در آنجا بیابید. همچنین تعداد زیادی کتابخانه آنلاین وجود دارد که می‌توانید کتاب‌های درسی را به صورت رایگان مرور کنید.

 اگر با نیاز شما مطابقت دارد، می‌توانید آن‌ها را از آمازون یا دیگر کتابفروشی‌های آنلاین خریداری کنید. وقتی رانندگی می‌کنید یا در ترافیک گیر می‌کنید، می‌توانید به برخی از پادکست‌ها گوش دهید تا گوش دادن به زبان چینی خود را تقویت کنید، مانندchineseclass101 تا واژگان مرتبط را هرازگاهی به شما یادآوری کنند. در طول زمان مطالعه خود، می‌توانید بر روی یک کتاب درسی انتخاب شده یا یک دوره ویدیویی آنلاین چینی تمرکز کنید. مطمئناً اکنون برنامه‌های مطالعه بیشتری منتشر شده است. می‌توانید برنامه‌های مختلف یادگیری چینی را امتحان کنید و از زمان یادگیری خود استفاده کنید. اگر از این ابزارها به درستی استفاده کنید، قطعاً می‌توانید یادگیری خود را بهتر کنترل کنید.

6. یک دوست چینی پیدا کنید.
"اگر هدف شما یادگیری سریع زبان چینی باشد، یک معلم چینی حرفه‌ای می‌تواند زمان را برای شما پس انداز کند، در درجه اول به این دلیل که یک معلم چینی می‌تواند آموزش‌های گام‌به‌گام را به شما ارائه دهد که مطابق با نیازها و توانایی‌های خاص شما طراحی شده است." به راحتی می‌توانید یک مدرسه چینی آنلاین یا آفلاین را انتخاب کنید.

یادگیری آنلاین زبان چینی برای زبان آموزانی که نیازمندی‌هایی در مورد زمان و مکان دارند بسیار راحت است. مهم نیست کجا هستید، می‌توانید در هر زمان شروع به یادگیری کنید. بدون محدودیت زمان و مکان، آموزشگاه زبان محلی آفلاین بهترین انتخاب شماست. ارتباط چهره به چهره می‌تواند اشتیاق شما را به این زبان افزایش دهد و دوستان چینی زبان شما را بیشتر کند. در مجموع، یک مربی حرفه‌ای می‌تواند زمان زیادی را برای رسیدن به هدفتان صرفه جویی کند.

7. از زبان چینی در مکالمات خود استفاده نمایید.
به عنوان یک زبان آموز، می‌دانم که دانش آموزان چینی یک مشکل مشترک دارند و آن این است که ما اغلب از صحبت کردن به زبان مقصد خودداری می‌کنیم. بسیاری از چینی‌ها آنقدر خجالتی هستند که جرات اشتباه کردن را نداشته باشند، بنابراین ما فقط سکوت می‌کنیم. البته، ما نمی‌توانیم زبان را به خوبی یاد بگیریم زیرا به ندرت از آن در زندگی واقعی استفاده می‌کنیم.

 بنابراین، من به دانش آموزان و مخاطبانم می‌گویم تا جایی که می‌توانید از چینی استفاده کنید! صحبت کردن و نوشتن به زبان چینی می‌تواند به شما کمک کند دانش خود را سازماندهی کرده و آن را به خوبی کسب کنید. در مورد ورودی، گوش دادن و خواندن روش‌های رایج برای یادگیری بیشتر زبان مقصد هستند. بسیاری از خارجی‌ها برای چندین سال در شانگهای یا پکن زندگی می‌کنند، اما آنها فقط می‌توانند 你好 و 谢谢 بگویند.

8. یک هدف تعیین کنید: در آزمون چینی ثبت نام کنید.
تعیین یک هدف قابل دستیابی یک روش مطالعه موثر است. به عنوان مثال، می‌توانید امتحان زبان چینی را امتحان کنید. یک سوپ الفبای کامل از تست‌های چینی وجود دارد که می‌توانید انجام دهید: YCT، HSK، BCT، و OPI. با شرکت در این آزمون‌ها می‌توانید درک مستقیم و واضحی از سطح چینی خود داشته باشید. به عنوان مثال، تست‌هایی مانند HSK خواندن، نوشتن و گوش دادن شما را ارزیابی می‌کند. نتایج هر بخش کاملاً واضح و عینی است. به قانون Cannikin فکر کنید: تنها با تقویت نقاط ضعف خود می‌توانیم پیشرفت کنیم و به سطح بالاتری برویم. با این حال، قبولی در آزمون هدف اصلی نیست. داشتن یک آزمون به عنوان هدف، انگیزه و تمرین شما را حفظ می‌کند و استفاده از منابع مطالعه برای این آزمون‌ها به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های چینی خود را متعادل کنید. حتی اگر در آزمون شرکت نکنید، فقط با آماده شدن، شنونده، خواننده و نویسنده بهتری خواهید شد.

به عنوان مثال، برای کسی که چینی تجاری را یاد می‌گیرد، واقعاً نیازی به یادگیری بسیاری از عبارات کلاسی نیست. پس از مرحله پایه گذاری، می‌توانید شروع به هدف قرار دادن موضوعات مرتبط با خود کنید. بالاخره زبان ابزاری است که باید مکررا از آن استفاده کنیم. بنابراین اکنون می‌توانیم به اولین مسئله خود بازگردیم: از خود بپرسید "چرا می‌خواهید چینی یاد بگیرید؟" در اقیانوس زبان گم نشوید اگر روی تقویت نقاط ضعف خود تمرکز کنید و با یادگیری چیزهایی که برای شما مهم هستند انگیزه خود را حفظ کنید، می‌توانید زبان چینی را به طور موثر و سریع یاد بگیرید. تقویت این قسمت‌ها نه تنها می‌تواند شما را تشویق کند، بلکه می‌تواند به شما کمک کند تا زبان چینی را به همان سرعتی که می‌خواهید یاد بگیرید.

9. یادگیری غوطه وری: محیط زبان خود را بسازید
زبان نوعی ابزار ارتباطی است. اگر از آن استفاده نکنید، بدیهی است که آن را از دست خواهید داد. گاهی اوقات، ناامید نشدن در یادگیری شما نیز نشانه پیشرفت است. بنابراین، ما باید فعالیت خود را برای خواندن، شنیدن، صحبت کردن و نوشتن ادامه دهیم. راه خود را برای ایجاد محیطی برای زبان چینی پیدا کنید و خود را در آن غرق کنید.

"زندگی در" زبان مقصد، راه ایده آلی برای به دست آوردن سریع آن است. این امر شما را وادار می‌کند که به طور کامل خود را با زبان درگیر کنید. بنابراین، بهترین راه این است که در صورت امکان برای مدتی در چین زندگی کنید. البته، هر روز فقط با سخنرانان غیرچینی نباشید. دوستان چینی زبان بیشتری پیدا کنید! اصطلاحات و جملات روزمره و دست اول محلی چینی در کتاب درسی یافت نمی‌شود.

اما اگر نتوانید در چین باشید چطور؟ اگر اتفاقاً اعضای خانواده، همکلاسی‌ها، همکاران یا همسایگان چینی زبان را در اطراف خود داشته باشید، خوش شانس هستید. ایجاد یک محیط چینی زبان بسیار آسان است. می‌دانم که برخی از شما خجالت می‌کشید دیگران را به دردسر بیندازید، اما کاری که می‌توانید انجام دهید این است که همه زبان‌آموزان چینی جامعه خود را دور هم جمع کنید و یک گوشه چینی درست کنید. سپس می‌توانید همه با هم یاد بگیرید.

به قول معروف "علاقه بهترین معلم است". حتی فعالیت‌های سبک نیز می‌تواند به شما در غوطه ور شدن در زبان کمک کند. می‌توانید سریال‌های چینی، فیلم‌های چینی را تماشا کنید یا به آهنگ‌های چینی گوش دهید. می‌توانید از محتوای جذاب لذت ببرید و همزمان زبان را یاد بگیرید. این روش همیشه کار می‌کند.